Створення центру навчання домедичної допомоги (симуляційної медицини) у Рівному Реалізований

Доданий
24.05.2019
Номер
21
Охорона здоров'я

Проект спрямований на поширення інформації про невідкладні стани, навчання основам надання домедичної допомоги жителів Рівного; покращення навиків взаємодії між мешканцями та працівниками екстреної медичної допомоги.

Автор проєкту
Бюджет
249 920 грн
Розрахунок бюджету
Адреса
Драгоманова вулиця, 7, Рівне

Опис

Опис проекту

Метою проекту є:
● поширення інформації про особливості надання домедичної та екстреної медичної допомоги;
● навчання мешканців Рівного принципам надання домедичної допомоги при кровотечах, травмах, судомах, проведення серцево-легеневої реанімації;
● забезпечення мобільної навчально-тренувальної бази із можливістю проведення навчальних тренінгів;
● проведення публічних навчальних заходів із відкритим доступом для учнів, студентів, вчителів та викладачів на тему особливостей надання домедичної допомоги;
● навчання домедичної допомоги немедичних працівників, професійна діяльність яких не передбачає ризику отримання травматичних пошкоджень, отруєнь: офісні працівники, працівники сфери послуг, викладачі та інше;
● навчання рівнян комунікації із працівниками екстреної медичної допомоги.

Актуальність:
Щороку в Європі та США від раптової зупинки серця помирає приблизно 700 000 осіб. У 90% випадків смерть настає ще до того, як такі пацієнти потраплять до лікувального закладу. Якщо особа, яка була поряд на момент виникнення зупинки серця, відкладає початок реанімації, то шанси потерпілого на виживання зменшуються на 7-10% щохвилини, при чому кожна наступна хвилина суттєво погіршує прогноз. Через 5-6 хвилин від зупинки кровообігу мозок зазнає незворотних змін, а шанси на виживання значно зменшуються.
Вчасно розпочата серцево-легенева реанімація збільшує шанси на життя в 2 або й в 3 рази (за даними різних досліджень). Результати дослідження проведення серцево-легеневої реанімації свідками раптової зупинки серця в Данії (опубліковано у 2017 році) стверджують про те, що смертність постраждалих зменшилась вдвічі, порівняно з тими, кому свідки не проводили серцево-легеневої реанімації. В Йокогамі (Японія) під час проведення дослідження свідки раптової зупинки серця виконували серцево-легеневу реанімацію у 910 постраждалих, при чому помилково діагностованою зупинка серця була лише у 26 випадках, як з’ясували пізніше медики. Втім, лише у 3 з цих 26 випадків перехожі завдали пошкоджень потерпілому, жодне з яких не було серйозним.
Перші хвилини завжди є вирішальними при раптовій зупинці серця. Якби свідки виконували серцево-легеневу реанімацію бодай у 50% випадків, то разом нам вдалося б врятувати сотні чи навіть тисячі життів. Якщо рівняни матимуть необхідні навички і будуть впевненими, що можуть допомогти, це покращить прогноз для постраждалих. Після поширення інформації про невідкладні стани, проведення навчань для рівнян з домедичної допомоги, ми очікуємо зменшення смертності та інвалідизації серед потерпілих. Прості дії можуть врятувати життя.

Для втілення проекту в життя планується:
1) навчання жителів Рівного основам домедичної допомоги;
2) популяризація знань про базові заходи із домедичної допомоги;
3) проведення навчально-тренувальних заходів у громадських місцях (дитячих садках, школах, коледжах, училищах, університетах, на підприємствах);
4) проведення навчальних тренінгів у рамках публічних заходів у місті;
5) створення мобільної бази для проведення навчань із домедичної допомоги

Співавтори проекту:
Коїш Микола Миколайович;
Сільковський Олександр Миколайович.

Обгрунтування бенефіціарів проекту

Бенефеціарами проекту є:
Жителі Рівного
Працівники екстрених служб
Немедичні працівники, професійна діяльність яких не передбачає ризику отримання травматичних пошкоджень, отруєнь: офісні працівники, працівники сфери послуг, викладачі та інше.

Інформація щодо очікуваних результатів у реалізації проекту

1) Навчання домедичної допомоги рівнян
2) Проведення навчально-тренувальних публічних заходів
3) Поширення інформації про принципи надання домедичної допомоги
4) Створення мобільної навчально-тренувальної бази
5) Навчання особливостей комунікації в екстрених ситуаціях

Експертна оцінка