Методичні
рекомендації по формуванню проектної заявки автором
Пошук ідеї
Озирніться
навколо. Пройдіться по місту. Поговоріть з друзями і близькими. На що
вони скаржаться, про що мріють? Придивіться до мам із дітьми і людей похилого
віку — зазвичай міське середовище створює найбільше труднощів
саме для них.
Подумайте про
те, що близьке саме Вам, у чому Ви компетентні, на чому добре знаєтеся.
Адже Вам потрібно буде не тільки подати
ідею, а й обґрунтувати і скласти її бюджет.
Майте на
увазі, що обов'язково будуть люди, які подадуть проекти про асфальтування доріг
чи створення дитячих майданчиків, Ви ж можете
подумати і про реставрацію пам'ятника, і про зручний пандус для колясок в
переході або навіть про якийсь фестиваль тощо.
Вимоги до
проекту
Проекти повинні відповідати таким істотним вимогам:
1) назва проекту має відображати зміст проекту і бути викладена лаконічно, одним реченням;
2) проект не суперечить чинному законодавству України;
3) реалізація проекту належить до компетенції Рівненської міської ради;
4) проект має відповідати стратегічним пріоритетам і цілям розвитку міста;
5) об’єкт, який буде створений внаслідок реалізації проекту, має бути загальнодоступним для всіх жителів міста Рівного;
6) проект у сфері просторового розвитку має відповідати Генеральному плану міста Рівного, іншій містобудівній документації та реалізовуватись на землях та об’єктах, які належать до комунальної власності територіальної громади міста;
7) проект повинен бути реалізований протягом одного бюджетного року і спрямований на кінцевий результат;
8) реалізація проекту не порушує прав інших осіб.
При формуванні проектних пропозицій, які включають роботи з будівництва, реконструкції або капітального ремонту об’єктів, авторам необхідно керуватись переліками орієнтовних цін на основні будівельні матеріали, вироби на конструкції, розміщеними на сайті Міністерства регіонального розвитку та будівництва України (www.minregion.gov.ua, підрозділ "Ціноутворення" розділу "Ціноутворення, експертиза та розвиток будівельної діяльності").
У рамках громадського бюджету міста Рівного не приймаються до розгляду проекти:
1) які не відповідають вищезазначеним істотним вимогам;
2) які не відповідають напрямкам діяльності, визначеним міськими цільовими (комплексними) програмами, або дублюють завдання, які передбачені цими програмами на плановий рік;
3) які передбачають виключно розробку проектної документації або носять фрагментарний характер;
4) які передбачають залучення для їх реалізації додаткової штатної чисельності до штату бюджетної установи та постійного її утримання за рахунок коштів міського бюджету;
5) які містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміни конституційного ладу країни тощо;
6) автори яких надали неправдиві відомості щодо себе або осіб, які підтримали проект.
Назва проекту
Сформулюйте
її коротко і чітко. Назва має містити до 10 слів. Не потрібно описувати суть проекту, дайте якийсь тег, ідею. Це саме
те, що побачать люди в першу чергу, те, що їх має зацікавити читати про проект
далі.
Будьте
конкретні. Зосередьтеся на об'єкті, який має бути створений. Назва повинна
містити вказівку щодо того, який саме об'єкт буде створений або змінений, що
саме буде реалізовано.
Погана назва: занадто довга, занадто бюрократична, не відображає суті проекту.
Місце реалізації проекту
Вкажіть точно
і чітко, де повинен бути реалізований проект. Якщо проект стосується всього міста,
вкажіть значення "Рівне". Далі уточніть мікрорайон і / або житловий масив, якщо це можливо, а
також точну адресу, якщо результат проекту буде прив'язаний до якогось
конкретного будинку (наприклад, поблизу школи чи сквер перед будинком) і його назву, якщо це якась установа (школа, лікарня, бібліотека тощо).
Короткий опис
Спробуйте в
2-4 реченнях розкрити суть свого проекту і його ключову відмінність. Що він
собою являє? Що несе під собою його назва?
Додайте опис,
що буде трохи більший за обсягом. Перечитайте його, видаліть всі зайві слова,
які не додають сенсу.
Покажіть
назву і короткий опис декільком своїм друзям і запитайте, чи зрозуміло їм з
цього тексту, що саме Ви пропонуєте зробити. Відредагуйте
граматику: це також буде впливати на сприйняття Вашого проекту.
З опису має бути зрозуміло: де планується об'єкт, чому він
там потрібен, як він буде виглядати (що включати) і чому цей проект більш
конкурентний, ніж аналогічні.
Опис проекту
Вкажіть коротко в чому
полягає проблема чи потреба, чому є необхідність в реалізації Вашого проекту, що зміниться, якщо ця проблема вирішиться.
Розкажіть тут більш докладно, ніж
в короткому описі, як саме Ви пропонуєте вирішити проблему, чому вважаєте, що
саме таке рішення найбільш оптимально за співвідношенням "витрати -
терміни - результат". З яких елементів
складатиметься рішення, якими вони будуть, в чому відмінність від аналогів.
Опишіть, на
яких умовах жителі зможуть користуватися результатами, відвідувати об'єкт.
Доступ буде відкритий для всіх або лише для певних груп? Доступ вільний або за
плату? Які пропонуються години роботи / доступу до об'єкта?
Опис проекту не повинен містити вказівки на субʼєкт, який може бути
потенційним виконавцем проекту.
Обґрунтування бенефіціарів проекту
Опишіть, хто
зможе користуватися результатами проекту. Чи будуть це жителі міста, жителі
району і їхні гості, або одна якась вікова або
соціальна група: тільки автомобілісти, тільки велосипедисти, мами з колясками,
всі, у кого є ноутбуки, або всі, хто любить спорт і т.д.
Наприклад,
ліхтарями у парку будуть користуватися всі жителі і гості міста, а дитячим
майданчиком - тільки діти.
Обсяг групи користувачів ні в якому разі не применшує необхідність
реалізації вашого проекту, але голосуючі мають об'єктивно розуміти ситуацію,
щоб оцінити і вигоди, і витрати.
Інформація щодо
очікуваних результатів у разі реалізації
проекту:
Вкажіть, якщо
можливо, як можна буде виміряти і оцінити результат від реалізації проекту.
Наведіть значення таких показників на даний момент і Ваш прогноз щодо них після реалізації.
Наприклад, Ви пропонуєте організувати наземний
пішохідний перехід на сусідній вулиці (зебру). Показником для оцінки може бути
кількість ДТП на цьому перехресті за участі пішоходів до і після реалізації.
Можливо Ви знаєте, що при організації
переходу, в середньому, ця цифра знижується на 40% при організації переходу.
Вкажіть це і дайте посилання на джерело Ваших даних.
Даний розділ
демонструє, наскільки глибоко Ви розібралися
в предметі і розумієте принципи розподілу обмежених бюджетних коштів. Це
дозволить зрозуміти ефективність запропонованих Вами заходів.
Орієнтовна вартість (кошторис) проекту
Вкажіть
розмір загального бюджету проекту, розрахований Вами в гривнях.
Підготуйте
бюджет (кошторис) проекту в формі таблиці. Для
цього спочатку складіть список всіх статей витрат, які необхідні проекту.
Статтями витрат можуть бути не тільки матеріали, але і роботи пов’язані з доставкою,
зборкою, попередньою підготовкою, замірами.
Вкажіть, чи необхідна розробка технічної документації, вишукувальні роботи. Не
забудьте про витрати, пов'язані з просуванням (особливо для проектів, що
стосуються міських свят
тощо).
У списку
матеріалів не пропустіть витратні матеріали, різні дрібниці і речі, які на
перший погляд не вимагають витрат (саджанці квітів для клумби, наприклад).
Далі оцініть,
який обсяг кожного ресурсу необхідний (штук, кг, м, годин). Зберіть інформацію
про вартість одиниці необхідних ресурсів. Використовуйте інтернет-довідники.
Записуйте роздрібні ціни, не намагайтеся розрахувати величину знижки за обсяг
або тендерні ціни.
Перемножте
передбачуваний необхідний обсяг ресурсу на вартість одиниці і підсумуйте
отримані значення. Ця цифра і дорівнюватиме вашому підсумковому бюджету.
Якщо Ви сумніваєтеся, чи всі витрати включені,
додайте під таблицею рядок "непередбачені
витрати" і запишіть туди 10-15 % від загального бюджету. Ще раз прорахуйте фінальну суму з урахуванням
непередбачених витрат. Додайте отриманий файл до проектної заявки.
Тип проекту
Виберіть зі списку, до якої категорії належить проект. Цей список також
може Вам допомогти під час пошуку ідеї
для проекту. Повний список категорій проектів і їх описів дивіться в Додатку 1.
Кількість і список жителів, які
підписалися за проект
У розділі
«Бланки для скачування» (остання сторінка файлу «Форма подачі проекту») скачайте форму збору підписів за проект.
Роздрукуйте її. Поясніть свою ідею (у будь-якій формі) своїм друзям, родичам,
сусідам. Якщо вони згодні підтримати вашу ідею, попросіть їх підписатися на
бланку. Людина, що підписує, має вказати номер свого телефону, серію та
номер паспорту, ПІБ, адресу і поставити
підпис. Бланк заповнюється від руки. Число підписів, необхідне для подання
проекту має бути не меншим за 15. Коли
необхідну кількість підписів отримано, відскануйте / сфотографуйте заповнений
бланк і додайте його до проектної заявки.
Фото, схеми, креслення
Ви можете
додати до проектної заявки до 10 файлів, що пояснюють Вашу ідею. Це може бути зображення карти з
нанесеною на неї ділянкою, де планується розміщення, схема, креслення
створюваного об'єкта, фірмовий стиль проекту, презентація, опис схожих рішень,
фото аналогів. Допустимі формати файлів: doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, jpg,
gif, png, pdf, txt. Максимальний обсяг кожного файлу - до 10 Мб.
Як привернути увагу більшої кількості
людей до Вашого проекту
· Надавайте повний опис. Приділіть достатньо
уваги темі «Проблема».
Розкрийте її через історії людей, для яких її рішення важливе. Люди більш
активно голосують за проект, якщо розуміють, на кого і як він вплине.
· Розкажіть, що станеться, якщо Ваш проект буде реалізований і якщо не
буде. Поясніть, чому пропоноване Вами рішення -
найкраще з можливих.
· Зробіть текст особистим. Люди більш охоче
підтримають Вас, якщо будуть розуміти, чому для
Вас це важливо.
· Розповідайте про проект. Проведіть
промо-кампанію проекту серед своїх друзів, сусідів, підписників і друзів в
соціальних мережах.
· Поважайте інших. Не ображайте, не використовуйте
мову ненависті і не погрожуйте іншим, не принижуйте альтернативні проекти і
варіанти їхніх рішень.
Даю згоду на обробку персональних даних.