Опис
Опис проекту
Наразі у місті відсутні належним чином облаштовані навчальні науково-технічні центри із сучасною матеріально-технічною базою, які доступні одночасно для різних вікових категорій і на базі яких можливо практично реалізовувати прогресивні та актуальні сьогодні принципи STEM-освіти: навчання природничо-математичним дисциплінам, сучасним технологіям, робототехніці, електроніці, основам дизайну і мистецтву «творення речей» тощо.
Пропонований проект передбачає спільну діяльність (міська влада, Національний університет водного господарства і природокористування, Громадської організації "Лабораторія прикладних наук") щодо створення у місті STEM-коворкінгу із сучасним технічним обладнанням (таким як 3D принтери, широкоформатні лазер, фрезер, плазморіз із числовим програмним управлінням), який би працював у форматі FabLab.
Це дозволить розпочати облаштування в місті альтернативного центру навчання, цікавої науки та дозвілля, який сприятиме популяризації і розвитку природничо-математичної і технічної освіти, консолідує середовище креативних однодумців, з якими можна буде обговорити ідеї, поспілкуватися, поділитися досвідом.
Проект організації пропонованої STEM-лабораторіх в межах "Громадського бюджету 2018" має на меті створити в місті платформу для спілкування, технічної самоосвіти і формування у зацікавлених містян навиків, необхідних для розробки нових продуктів (на основі сучасного 3D моделювання і графіки, технічних засобів прототипування і виробництва). Але на відміну від класичних освітніх установ, навчання у лабораторії буде відбуватися із виникненням бажання та потреби. При цьому консультантами можуть бути інші відвідувачі, викладачі університетів та працівники громадських організацій на волонтерських засадах.
У результаті організації діяльності такої лабораторії можна сподіватися на активізацію у місті спільноти людей, які цікавляться сучасною наукою і технікою, володіють перспективними технічними навичками, ознайомлені з культурою та концепціями сучасного виробництва і готові будуть розвивати його у регіоні («Інтернет речей», робототехніка та hardware-програмування тощо). Саме ця спільнота творчих і працездатних людей – основний ресурс-продукт коворкінгу, який зможе, у перспективі, позитивно вплинути на розвиток міста, як технічного і наукового осередку в регіоні та країні.
Після завершення проекту лабораторія буде існувати самостійно на базі Національного університету водного господарства і природокористування та завдяки роботі волонтерів серед викладачів, студентів та громадських організацій.
Наразі, орієнтовний можливий режим роботи лабораторії для задоволення максимально широкого кола користувачів може бути наступним: вільне користування по запису для проведення заходів з 12:00 до 20:00 у будні дні. Субота-неділя – за домовленістю.
Співавторами проекту є:
Тинник Олена, Левшенюк Володимир, Клюха Оксана.
Обгрунтування бенефіціарів проекту
STEM-лабораторія цифрового виробництва націлена, у першу чергу, на людей, яким цікаво бути в тренді сучасної техніки, які цікавляться останніми підходами до організації ефективної освіти, шукають шляхи до самовдосконалення та самореалізації. Тому основні групи мешканців, які зможуть користуватися результатами проекту, на нашу думку:
- учні загальноосвітніх та позашкільних закладів, студенти ВНЗ які зможуть навчатися та експериментувати із сучасним обладнанням, отримати основи сучасної технічної та природничо-математичної освіти.
- винахідники, архітектори, дизайнери та творчі підприємці міста, які матимуть можливість отримати консультації від технічної спільноти, зможуть реалізувати свої найбільш сміливі технічні та дизайнерські задуми.
- неприбуткові та прибуткові організації, які отримають місце для проведення зустрічей, власних майстер-класів та лекцій для рівнян з тематики, пов’язаною із робототехнікою, електронікою, сучасними методами обробки матеріалів, основ прототипування і моделювання тощо.
Інформація щодо очікуваних результатів у реалізації проекту
Початок створення у місті сучасного, належним чином облаштованого STEM-центру, діяльність якого відповідає запитам та узгоджується із очікуваннями рівнян, відповідає загальнодержавним та місцевим перспективним заходам щодо розвитку STEM-освіти.