STEM-коворкінг – відкрита коворкінг-лабораторія для популяризації технічної і природничої освіти На реалізації

Доданий
11.08.2017
Номер
34
Освіта

Проект передбачає створення у місті коворкінгу-лабораторії, подібної за принципом роботи до FabLab.
Користувачі лабораторії зможуть скористатися високотехнологічним обладнанням, таким як 3D принтер, лазерний ЧПУ гравер.
Організації, націлені на розвиток STEM-освіти у місті, зможуть отримати експериментальний майданчик для проведення своїх занять.

Автор проєкту
Бюджет
250 000 грн
Розрахунок бюджету

Опис

Опис проекту

Наразі у місті відсутні належним чином облаштовані навчальні науково-технічні центри із сучасною матеріально-технічною базою, які доступні одночасно для різних вікових категорій і на базі яких можливо практично реалізовувати прогресивні та актуальні сьогодні принципи STEM-освіти: навчання природничо-математичним дисциплінам, сучасним технологіям, робототехніці, електроніці, основам дизайну і мистецтву «творення речей» тощо.
Пропонований проект передбачає спільну (міська влада, Національний університет водного господарства і природокористування, Громадської організації "Лабораторія прикладних наук") модернізацію однієї із аудиторії НУВГП під STEM-коворкінг із сучасним технічним обладнанням, таким як 3D принтер, малоформатний ЧПУ лазерний гравер, мультимедійна дошка з проектором та інше. Аудиторія буде відкрита для учнів, студентів, зацікавлених мешканців міста, незалежно від віку і професійного спрямування, у форматі FabLab.
Це дозволить розпочати облаштування в місті альтернативного центру навчання, цікавої науки та дозвілля, який сприятиме популяризації і розвитку природничо-математичної і технічної освіти, консолідує середовище креативних однодумців, з якими можна буде обговорити ідеї, поспілкуватися, поділитися досвідом.
Проект організації пропонованого STEM-коворкінгу в межах "Громадського бюджету 2018" має на меті створити в місті платформу для спілкування, технічної самоосвіти і формування у зацікавлених містян навиків, необхідних для розробки нових продуктів (на основі сучасного 3D моделювання і графіки, електроніки та робототехніки). Але на відміну від класичних освітніх установ, навчання у коворкінгу буде відбуватися із виникненням бажання та потреби. При цьому консультантами можуть бути інші відвідувачі, викладачі університетів та працівники громадських організацій на волонтерських засадах.
Разом із цим, лекції та практичні заняття в межах коворкінгу матимуть змогу проводити різні організації, діяльність яких сприятиме розвитку STEM-освіти в регіоні.
У результаті організації діяльності такого коворкінгу можна сподіватися на активізацію у місті спільноти людей, які цікавляться сучасною наукою і технікою, володіють перспективними технічними навичками, ознайомлені з культурою та концепціями сучасного виробництва і готові будуть розвивати його у регіоні («Інтернет речей», робототехніка та hardware-програмування тощо). Саме ця спільнота творчих і працездатних людей – основний ресурс-продукт коворкінгу, який зможе, у перспективі, позитивно вплинути на розвиток міста, як технічного і наукового осередку в регіоні та країні.
Після завершення проекту коворкінг буде існувати самостійно, на базі Національного університету водного господарства і природокористування, завдяки роботі волонтерів серед викладачів, студентів та громадських організацій.
Наразі, орієнтовний можливий режим роботи коворкінгу для задоволення максимально широкого кола користувачів при цьому може бути наступним: вільне користування по запису для проведення заходів з 12:00 до 20:00 у будні дні. Субота-неділя – за домовленістю.
Співавторами проекту є:
Тинник Олена, Левшенюк Володимир, Клюха Оксана.

Обгрунтування бенефіціарів проекту

STEM-ковркінг націлений, у першу чергу, на людей, яким цікаво бути в тренді сучасної техніки, які цікавляться останніми підходами до організації ефективної освіти, шукають шляхи до самовдосконалення та самореалізації. Тому основні групи мешканців, які зможуть користуватися результатами проекту, на нашу думку:
- учні загальноосвітніх та позашкільних закладів, студенти ВНЗ які зможуть навчатися та експериментувати із сучасним обладнанням, отримати основи сучасної технічної та природничо-математичної освіти.
- винахідники, архітектори, дизайнери та творчі підприємці міста, які матимуть можливість отримати консультації від технічної спільноти, зможуть реалізувати свої найбільш сміливі технічні та дизайнерські задуми.
- неприбуткові та прибуткові організації, які отримають місце для проведення зустрічей, власних майстер-класів та лекцій для рівнян з тематики, пов’язаною із робототехнікою, електронікою, сучасними методами обробки матеріалів, основ прототипування і моделювання тощо.

Інформація щодо очікуваних результатів у реалізації проекту

Початок створення у місті сучасного, належним чином облаштованого STEM-центру, діяльність якого відповідає запитам та узгоджується із очікуваннями рівнян, відповідає загальнодержавним та місцевим перспективним заходам щодо розвитку STEM-освіти.

Фотографії